Malmöfestivalen och Palmfestivalen

Hej!
Egentligen skulle jag skrivit detta inlägget mycket tidigare, eftersom jag var på Malmöfestivalen i lördags, men det har väl inte blivit av. Jag, mamma, pappa och min granne var iallafall där för att kolla på "Sommartoppen" i P3. Fast först skulle mina föräldrar till "Leva & Bo 07", där man bara kollar på hus. Där fanns iallafall lite kakor och vatten man kunde ta. Så det var ju lite småskoj. Bara för att vi nu skulle dit så missade vi Ola när han skulle vara där. Förra året när vi var där, var där mycket roligare, dom kastade ut P3-tröjor till publiken, vilket dom inte gjorde detta året, och dom skrev inga autografer heller. Sahara Hotnights var iallafall där och spelade lite. Dom är coola. Vi satt där iallafall, och lyssnade på den sista P3-listan för i år iallafall, och på 1:a plats kom Ola med "Natalie", och då tyckte ju vi såklart att han kunde komma ut och sjunga. Men nej, han hade redan stuckit till en annan spelning, så det var ju skit. Sen gick vi runt lite och åt kebabtallrik, munkar och massa annat skit. Klockan 19.00 skulle Måns sjunga, så vi gick till scenen igen, vi fick inte dom bästa platserna, för på nåt konstigt sätt, så lyckas alla långa personer få det! ;) Vi fick iallafall lite bilder på han. 20.30 skulle Sahara Hotnights spela, så vi stannade och kollade på dom igen.

Och igår var jag på Palmfestivalen. Det är som ett stort tivoli som kommer hit till Trelleborg. Innan hette det Mikaeli Marknad, fast dom bytade namn förra året, tror jag. Jag tror, eller har bara en känsla av att jah läst nånstans att Anne-lie Rydé och Pernilla Wahlgren skulle komma hit också. Dom har nån sån musiktävling för vuxna som heter "It Takes 2", också har dom en sångtävling för barn/ungdomar och det som heter "TA chansen".
Nej, jag ska inte sjunga! ;)
Japp, nu vet alla vad jag har sysslat med, här kommer lite bilder!
       

Den första bilden är från Sommartoppen, det kom några såna miljögubbar och skulle visa oss en hund som kunde källsortera, eller vad det nu hette! ;)

Ja, skolstarten är inte värd att berätta om, jag gillar inte skolan helt enkelt. :)

Ha det bra!

Rebecca

Min vardag | |
#1 - - Matilda:

sahara hotnights e bra <3

#2 - - Rebecca:

Ja ;)

Upp