2012 - året som gått

Har väl infört en liten tradition i att lägga upp en liten resumé från året som gått, så jag fortsätter med det!
 
Januari 
Jag har knappt några bilder på datorn från denna månaden, så jag tog lite från bloggarkivet. Det hände väl inget speciellt den här månaden, mitt hår växte som ogräs och jag gick i skolan som vanligt.
 
 
 
 
 
Februari
Precis som januari var februari inte heller någon speciell månad för mig. Jag gjorde ett mycket bra köp i alla fall! Köpte ett par grymt fina byxor inne på Ginatricot (som alla har..) som liknar skinnbyxor. De har blivit flitigt använda hela året!
 
 
 
 
 
Mars
I början av mars hände otroligt lite, men slutet av månaden blev desto mer intressant! Då tog jag en bloggpaus på ungefär en vecka, för att åka till Frankrike på ett utbyte som min skola arrangerat. Det var verkligen en riktig upplevelse för livet, och jag ångrar verkligen inte att jag åkte!
 
När jag kommit hem från Frankrike fick jag dessutom fixat till mitt hår. Jag bytte peruken mot löshår, som jag satte i varje dag. Mitt hår hade vuxit så mycket att det knappt fick plats under peruken! Dock gick jag de första dagarna och skiftade mellan peruk och löshår, för att vänja mig vid att använda det.
 
 
 
Haha, det slog mig precis att jag lagt upp tre bilder med samma tröja..
 
April
Veckan efter att jag kommit hem från Frankrike var det påsklov, då jag åkte till New York tillsammans med mina föräldrar. Det var andra gången vi åkte dit, och resan blev verkligen allt jag drömt om! Där gjorde jag årets bästa köp (och bästa fynd) - mina Jeffrey Campbell-skor! ♥
 
 
 
 
 
Maj
Jag blev 18 i början av månaden, och min vän som jag bott hos en vecka i Frankrike kom för att bo hos mig en vecka. Det var som att ha en syster i sju dagar, och det blev väldigt tomt när hon åkte. Köpte nytt löshår, som till en början var jättelångt, men som blev kortare och kortare, ju mer slitet det blev.
 
Jag överlevde min otursdag den 26e maj, ni som följt min blogg länge vet vad jag menar. Jag har haft en tendens att bli allvarligt sjuk det datumet.. Dock blev det inte tredje gången gillt det här året!
 
 
 
 
 
Juni
Jag avslutade mitt andra år på gymnasiet! Gick även på en student i Malmö några veckor innan jag själv slutade,  och gick på min kusins student. Var även på kalas för en släkting i Danmark i slutet av månaden. Dessutom började alla galna resor runt om i Skåne med Hanna!
 
 
 
Juli
Haha, juli... Resorna runtom i Skåne med Hanna och Adam bara fortsatte, och blev fler och fler. Här har jag en massa bilder att visa! Den här månaden var jag riktigt lycklig. Fint väder, UNDERBART sällskap, rolig sysselsättning.. Kan det bli bättre? ♥
 
 
 
 
 
 
Augusti
Min moster gifte sig, och jag fick vara med på ett väldigt fint bröllop. ♥ Jag, Hanna och Adam försökte utnyttja våra Sommarkort till fullo och åka buss och tåg de sista dagarna tills kortet gick ut.
 
 
 
 
 
September
I september hade skolan ett högre tempo, som alltid lite längre in på terminen. Jag slutade använda mitt löshår, vilket kändes lite jobbigt i början, då jag tyckte att det var för kort, men det var bara till att vänja sig. 
 
Den 30e firade mitt hår ett år sen det blev avrakat. Det har verkligen hunnit växa en hel del, även om det inte alls känns som förr (inte bokstavligt talat!)..
 
 
 
 
 
 
Oktober
Den här månaden hände det faktiskt inte så mycket heller. Eller jo, fast jag har inte så mycket roliga bilder att visa upp.. Jag hittade ett nytt ställe att fota dagens outfit på.. Firade även Halloween med Hanna och Adam i slutet av månaden, och gjorde bort oss totalt på Willys, haha!
 
 
 
 
 
November
Besökte köpcentret Emporia för första gången. Sjukt coolt! Mitt nya favoritställe att shoppa på, de har verkligen alla butiker man kan tänka sig! Var på fonduekväll hos Oskar (som typ alla andra månader, hade blivit tjatigt om jag skrivit det hela tiden...). Pluggade även, så klart. Måste bli bättre på att planera.. Och slutligen så hade jag roligaste kvällen på länge med Hanna! 
 
 
 
 
 
 
 
December
Mysiga december. Den här månaden har jag avslutat min sista hösttermin på gymnasiet, och det ger mig verkligen ångest.. Vad vill jag göra nästa år? Det förblir ett mysterium. Snön kom och försvann några dagar, och ibland fick jag promenera till skolan. Jobbigt var det, lat som jag är, haha. Jag gick all in på skolavslutningen och klädde upp mig överdrivet. Vad som händer på nyår blir okänt tills vidare!
 
 
 
 
 
Hoppas att ert 2012 varit lika bra som mitt (även om det haft sina motgångar, men det har alla år). Nu taggar vi för 2013, eller har det året också en domedag? ;)
 
 
 
 
Årsresuméer | |
#1 - - lillelilleskutt:

önskar jag också hade orkat med att irl blogga! så jäkla fräckt med ett helt år arkiv!! Btw. Är det av privata själ du använde peruk? (alltså inte hade något hår (?), eller är nått jag har missat 0:

Svar: Haha, det är just därför jag bloggar. Så kul att en gång kunna titta tillbaka på vad man gjort, både bra och dåliga saker. :) Du har alldeles rätt, men skälet till att jag använda peruk är inte så privat längre, då jag valt att inte glömma bort det. Jag var sjuk hösten 2011, vilket ledde till att mitt hår blev avrakat (av hygieniska skäl), men det kom snabbt tillbaka, som tur var! :) Kram!
Rebecca

Upp