För ett år sen...

I dagens tillbakablick blir det bara text, då jag inte har någon bild sen dagens datum, förra året.
 
För ett år sen satt jag på sjukhuset och väntade på att bli opererad. Det skulle egentligen bli idag, det hade man sagt till mig, men det blev inte så. Jag kommer ihåg att jag fastade innan operationen, det var ju tänkt att den skulle bli av idag. När en annan patient kom in akut fick jag i alla fall reda på det, så jag firade att jag fick äta igen med glass till frukost/lunch, haha.
 
Minns inte riktigt heller om det var idag jag fick reda på att jag skulle bli av med allt mitt hår. Det har verkligen tagit hårt på mig. Att bli av med lite hår för att någon ska kunna sy ihop huden - helt okej, men inte hela håret. Mitt hår, som jag ibland hatat för att det är så bångstyrigt och aldrig vill ligga platt som jag vill. Det skulle jag bli av med.
 
Jag minns att en av mina första tankar var "Jag är glad att de tar hela, så de inte lämnar kvar små tussar, det hade blivit ännu fulare".
 
 
Minnen | |
Upp