2014 - Året som gått

Plockar lite bilder från min telefon och från bloggarkivet under året som gått, några har ni sett förr, men vissa inte! 
 
Januari
 Årets första middag! Taco med kyckling, smakade väldigt gott dagen efter nyårsfirande, haha!
 
Började på Malmö Högskola,  månadens största händelse!
 
Mina besök på Emporia med Oskar fortsatte.. Favoritrestaurangen är fortfarande Vapiano och deras pasta! ♥
 
Februari
Hängde på IKEA med Anton.
 
Mars
Jag och Frida var lediga en dag och åkte till Center Syd. Dagens lunch!
 
  En outfit från en dag på Emporia. Det har varit ont om outfitbilder detta året! 
 
Pepp från Frida, haha!
 
April
Åkte in till Center Syd själv och fick äntligen tag på den här fina jackan! Så nöjd!
 
Firade Valborg i Lund för första gången!
 
Och varvade drickan med mat, haha. Viktigt!
 
Maj
Fyllde 20!
 
Åkte och såg Eurovision i Danmark! Häftig upplevelse, precis som året innan då jag hade turen att se showen i Malmö.
 
Eldade upp Oskars hus! Haha nej, bara nästan..
 
Hängde med Oskar på Emporia. Förutom Vapiano går fika också bra. ;-)
 
Juni
 Firade midsommar hemma, i min underbart söta klänning och självklart blommor i håret!
 
Hade i samma veva påbörjat mitt sommarjobb. Såhär såg mina eftermiddagar (när jag slutat) ut - liggandes i sängen, helt matt efter att ha stigit upp tidigt tidigt, haha!
 
Juli
 Jobbet fortsatte, om än mer i juli månad än i juni. Lite solning hann jag dock med. Korv eller ben? ;-)
 
Åt raklett på uteplatsen med Frida. Årets ofräschaste bild, tro? Fattar inte var alla dessa flugor kom från..
 
Var på stranden en gång i sommar. Pinsamt, men jag orkade aldrig efter jobb. Förutom den här enda gången, när jag virade in mig i en filt och sov, haha!
 
Augusti
Den här månaden hade jag lite mer ledig tid (thank god)!
 
Var hemma hos Frida en kväll. Vår paradrätt - klyftpotatis med kyckling, pesto och fetaost! ♥
 
När jag slutat jobba för sommaren åkte jag och mina föräldrar på en välbehövd semester till Tyskland.
 
Vi bilade till Lübeck, jag tror aldrig att jag varit där förr. Mysig stad!
 
Hotellfrukost. ♥
 
Samma vecka som vi kom hem var det festival i stan. Jag och Frida hängde ihop hela den helgen!
 
September
Åt dumplings första gången. Speciellt - men gott!
 
Köpte ett fint "smycke"(kan man kalla det så?) till min hårmunk. Nöjd! Måste bli bättre på att fixa med frisyer.
 
Cyklade på Ven med pappas del av släkten! 
 
Firade Frida som blev 20!
 
Hahaha, det är seriöst såhär alla outfitbilder ser ut egentligen. 
 
Oktober
Var och sprang i Bokskogen. Never again! Haha jo, kanske. Men bara kanske.
 
Weekend i Danmark med mammas sida av släkten! Vi var på 18-årsbrunch. :-)
 
Och gick ut och åt på kvällen. Jag drack Lumumba till efterrätt! Gott. :-)
 
November
Klippte av en del av håret.
 
Köpte en fluffig tröja. Så mysig!
 
December
Sushikvällarna hos Oskar har fortsatt under hela året, haha!
 
 
Firade min kusin. Då såg jag ut såhär! Älskar min fluffiga kofta.
 
Facelook.
 
Såhär såg jag ut på lillejulafton! Hade beställt en ny klänning från NLY Trend som jag var jättenöjd med.
 
Julaftons-looken!
 
Och juldagens facelook!
 
 
Årets sista Vapiano-mat, 30 december haha!
 

Året har varit förvånansvärt bra, jag har börjat på högskola och fått jobb (jag fortsatte jobba där jag jobbade i somras). Nyårslöften har jag, men de behåller jag helst för mig själv. Man vill ju alltid förändra eller förbättra något!
 
Har ni några nyårslöften? 
 
Årsresuméer | |
Upp