2013 - året som gått

På något sätt känns det som att jag bloggat väldigt lite under året som gått, men min dator är full med bilder, så en årsresumé ska jag nog få till!
 
Januari
   
Årets första outfit! Både halsduken och skjortan var julklappar som jag invigde. Den sistnämnda är fortfarande en favorit! 
 
 
Hade pyjamasdag i skolan, det var ett uppdrag i studentjakten som skulle genomföras. Jag hade en ny pyjamas från Hollister, köpt (nästan) bara för det tillfället! 
 
Februari
   
En outfit, med mammas coola (fusk)pälsmössa. Jag har nog använt den mer än vad hon gjort, haha!
 
Var i Danmark en dag på sportlovet med mina föräldrar. Det var mysigt, vi gick runt i affärer och åt på restaurang.
 
Mars
Jag får väl erkänna, jag har väl inte varit typen som gått ut mycket under detta året (trots att jag till och med varit 19 från och med maj), men den här månaden gick jag och Hanna ut. Vi gick till Runt Hörnet (aka Hörnan) och hängde.
 
Såklart (eller "så klart"? Vilket är rätt? I-landsproblem..) har fonduekvällarna hos Oskar fortsatt även detta år. Här posar jag inne på hans toa, haha. 
 
April
   
Outfit! Köpte en ny jacka efter att jackan jag fått i julklapp gått sönder.. Satte mig på en lekplats och en spik eller något gjorde hål i den så en del dun flög ut.. 
 
Maj
Jag fyllde 19 år den 3e maj, och fick ett par väldigt fina skor i födelsedagspresent! ♥ Mitt andra par Jeffrey
Campbell-skor.
 
Den 11e maj anordnades skolans studentbal, och jag hade valt att gå. Vi var på Grand Hotel i Lund och jag kände mig så fin. Kvällen var lite spänd till en början (man var väl inte van vid den sofistikerade tillställningen, haha) men det kommer att bli ett minne för livet! 
 
Outfit, med en väldigt snygg blus från Warehouse som var ny just då. Note to self: Måste använda den mer!
 
Juni
Studenten, 14e juni 2013! Så här såg jag ut. 
 
Champagnefrukost! Dagen började med lite halvtråkigt väder, men innan vi sprang ut blev det finare. Jag har varit för dålig med att lägga upp bilder, de flesta jag har är nog på den andra datorn, så änsålänge blir det bara bilder från min mobil.
 
Var lite kreativ med mina studentpresenter, haha. Ja, jag var pittögd när jag var liten! 
 
Veckan efter studenten var jag på plats på mitt sommarjobb där jag spenderade de tre kommande veckorna.
 
Juli
En somrig outfit!
 
Haha, roligaste appen någonsin. Var på återbesök på Lunds sjukhus och hade tråkigt i väntrummet innan besöket.
 
Även detta året använde jag Sommarkortet och åkte runt i Skåne. Här tillsammans med Johanna. Just den här dagen besökte vi Helsingborg och Väla!
 
Augusti
Somrig outfit!
 
Ännu en outfit.
 
Fikade med Anton i Ystad! 
 
 
Under helgen då Palmfestivalen var här i Trelleborg firade vi det hos Oskar både fredag och lördag. Tanken var att vi skulle gå till stan och kolla runt, men vi kom aldrig så långt. Oskar körde världens partytrick istället och slog sönder ett glas med stil, haha jag dör!
 
September
Outfit! Älskar den där blusen. Från MQ, märket Soaked in Luxury.
 
Besökte restaurangen som min kusin jobbade på och åt med släkten. Jättegott! 
 
Besökte akvariet Den blå planet i Danmark. Det var farfars födelsedagspresent från barn och barnbarn. :)
 
Oktober
Var på Emporia med Hanna! Butiken Sephora anordnade shoppingkväll, så vi minglade runt, fick goodiebags, åt snacks och luktade på parfymer.
 
Outfit i en blus som också är en av mina favoriter. Den är så söt.
 
Åt sushi hemma hos Oskar den här kvällen, och då såg jag ut såhär! Det har blivit en vana att låta honom fota mina outfits, haha. Perfekt ju! I slutet av månaden började jag dessutom på folkhögskola i Östra Grevie.
 
November
Var på släktkalas och därefter stack jag vidare till några kompisar. Allting i min byxdress från Warehouse!
 

Var i Vellinge med Hanna på äventyr. Nej, det var inte så spännande som det lät.. Men en mysig fika fick vi till!
 
Blev Dagens blogg hos Febb! Jag har följt hennes blogg ett bra tag, så det var en stor ära att vinna tävlingen! Återigen påmindes jag om att jag måste göra något åt min design, haha. Bilden i headern är hur gammal som helst..
 
December
I början av månaden såg jag ut såhär på en fonduekväll hemma hos Oskar. Jag älskar tröjan, den fick jag när mamma tröttnat på den. :)
 

Jag umgicks nog väldigt mycket med Oskar årets sista månad, haha. Den här bilden är från en av decembers två sushikvällar! Jag får aldrig nog av sushi! :D
 
Firade så klart jul med familjen. Jag har många fler bilder från firandet som jag inte lagt upp än. 
 
Firade nyår på fest ute i Snarringe. På mig hade jag en söt klänning från Oasis. Tänkte visa bättre bilder på den!
 

2013 har varit ett bra år, jag har tagit studenten och kan nu göra vad jag vill. Jag hoppas ändå att 2014 kan bli ett bättre år, på alla sätt och vis. Jag kommer dessutom (förhoppningsvis) uppfylla ett nyårslöfte snart! 
 
Årsresuméer | |
#1 - - skuttis (sd):

Hihi, har också precis köpt ett par sådana hollister shorts xD Ville nog helst ha ett par i narvy blue, men det blev tillslut cerise istället! Har vanligtvis XS, men dessa var tydligen S så hoppas att de passar mig ändå. Tycker du dina är stora/små i storleken? (: Skitfina iallafall!


Svar: Åh, de är så fina i blått också! :D Jag har också S i mina, och de passar perfekt. Vanligtvis har jag också XS. Det enda problemet är att de är så korta, haha. :)Kram!
Rebecca

Upp