Hemma igen

Hej hej!Ännu en semester, på stugstället, som hette "Aboda Klint", och låg utanför Kalmar.Det var riktigt mysigt. Jag, Frida, Erik, och hans kompis Simon delade rum, och så smarta som vi är, så hade vi fixat en avskärmning, så att vi kunde få lite privat. Vi hade en tvättlina som vi hade, på något konstigt sätt, hängt upp och på den hade vi hängt ett lakan och massa filtar, som fanns där. Det såg lite kul ut, men det var ganska kul. Erik och Simon fiskade typ varje dag, och då passade Frida och jag på att gå ner till hästarna och kolla in dom lite. Det fanns tre stycken, och dom hade lite konstiga namn, den minsta hette Mido, den mörkbruna hette Baltic(Hamlet i efternamn.) och den ljusbruna hette Moonlight, men han kallade Månen. Jag red faktiskt en gång, på Mido. Nettan (min faster) fotade mig, men på något konsitgtvis blev det inget kort. Men jag lovar; jag har ridit! Jag har iallafall nån bild på mig med ridkläder, men den tänker jag ändå inte lägga upp, men för att jag inte vill visa mig.På det lilla stugstället, som också fungerade som en camping, för vissa, så fanns där n hund som sprang runt. Vi tror att det var resturangägarens hund. Erik döpte han iallafall, till Bob Hund. Jag vet inte om det ska vara ett dubbelnamn, men jag tror att han menade att hunden skulle heta Bob i förnamn och Hund i efternamn.
Vid stugan fanns där ett stort utkikstorn, som var 21,4 meter högt, och det var vi uppe i lite också. Vi badade en dag också, i en sjö, fast den var lite läskig, för vattnet var brunrött! Ja.. Sen har vi inte gjort så mycket mer, förutom att ha varit på "Ölands Djurpark" och på det ett glasställe i Orrefors.Här kommer lite bilder!



    

1. Utsikt
2. Utsikt från utkikstornet, och stugan där det var en resturang.(Som vi aldrig åt på.)
3. Bob Hund
4. Vår konstruktion, som skulle fungera som en vägg.
5. Moonlight (Månen)
6. Mido (Som jag red på, en gång)




 

Min vardag | |
Upp