Hemma!

Hej allihopa!
Jättemysigt i Bulgarien!
Vi kom hem i onsdags, ungefär klockan 01.00.
På flygplatsen när vi skulle hem, var det skitko-
nstigt. Vårt plan skulle gå 20.15, men vi skulle
åka buss till flygplanet först, och det skulle ta
en minut, ungefär. När klockan blev 20.00, ha-
de dom inte ens ropat upp oss. Lokalen vi satt
i fylldes av folk hela tiden, och den luftkonditio-
neringen där var, blåste bara varm luft utifrån!
Dom ropade bara upp plan som skulle gå en
halvtimme senare än vårt plan! Det var irrite-
rande. Men tillslut så kom vi på planet, klockan
21.00.

Nu kommer lite om resan, eller iallafall när vi
var där. Hotellet vi var på hette "Blue Village Serenity Bay".
Vi var på nån utflykt nån dag, till stan,
där flygplatsen låg. Den staden hette Burgas,
och där var vi och handlade lite. Som tur var,
var där ganska billigt, fast jag köpte inte så
mycket. Jag köpte bara en Snobbenväska,
som jag antingen ska ha när jag är i stan,
eller så ska jag ha den som skolväska. Vi
får se! När vi gått runt och handlat i några
timmar, så skulle vi på vår buss igen, och åka
till en sjö och åka lite båt. Reseladaren sa att
man kunde se lite sköldpaddor, och det gjorde
vi! Dom är söta.

En dag tyckte vi att vi kunde ta den lokala bussen
från staden som låg nån kilometer bort från vårt
hotell, som hette Tsarevo, till Burgas.
Vi tog en taxi från vårt
hotell till busshållplatsen. När vi gick in till kassorna
var där tre kassor, och vi gick såklart till den första.
Kassörskan kunde knappast engelska, men det gick
ganska bra. Hon visade oss till kassa 3, och på något
sätt fick vi biljetterna.

Man fattade knappast något där, av skyltarna på vägarna
eller nånting, med deras konstiga bokstäver.
Här kommer lite bilder!

   


1. Klippor, som vi såg när vi hyrde en trampbåt ute på havet.
2. Hotellet, utifrån havet.
3. Poolen, m.m från vår balkong.

Ha det bra!

Rebecca
Min vardag | |
Upp