Sommarlov, dag 1

Hej allihopa!
Nu har jag sommarlov, och det har nog alla andra också.
Igår var jag, mamma och pappa i Helsingborg, och skulle
kolla på en av Eva Rydbergs teatrar. Eva Rydberg är nån
sån känd skådespelerska som har gjort jättemånga såna
humorgrejer. Men iallafall: Vi åkte med en buss klockan
15.00, och var framme 16.30 ungefär. När vi kom fram
ösregnade det, men som tur var så hade vi regnjackor. :)
Vi gick runt lite i parken som var där, och satte oss och
åt lite av vår fika. Klockan 18.00 skulle teatern börja, så
vi satte oss på våra platser. Det var pappas jobb som
hade fixat biljetterna. Vi satt rätt långt fram, på rad 9, och
där var nog 40 rader nåt sånt. Dom sa i högtalarna att dom
skulle vänta 3 minuter innan dom skulle börja, eftersom det
regnade så mycket. Jag blev nästan helt sur, för jag trodde
att dom inte skulle spela, för det regnade jättemycket!
Dom började 18.30, iallafall och teatern var jätterolig.
Man frös i och för sig jättemycket, även om jag både
hade regnbyxor och regnjacka. Byxorna läckte, så
mina jeans var dyngblöta när vi kom hem. Tyvärr fick
man inte fota, men det hade ju i och för sig ändå inte
gått, men tankte på vädret. Det var kul iallafall, och vi
var hemma 22.30. Men iallafall, äntligen sommarlov!


Teatern hette "Den Stora Premiären" :)

Vi hörs, ha ett kuligt sommarlov iallafall!

Kram

Rebecca
Min vardag | |
#1 - - Erica:

Åh den har jag också sett den var ju as bra :D

Upp