BESLUTSÅNGEST

This or That?
 
 
Jag lider nog verkligen av beslutsångest.. Nu har jag fått syn på ett par stövlar som liknar Primeboots, och de konkurrerar med Primebootsen måste jag erkänna.. När jag provade Primeboots i Malmö för ett tag sen tyckte jag att de var så fruktansvärt hårda, det gjorde typ ont i foten, haha! Så klart formar de sig kanske efter foten, men det känns ju bättre att köpa ett par som känns bekväma redan från början? Stövlarna till höger hittade jag på Scorett i stan, så jag slipper till och med att beställa, men någonstans känns det så tråkigt även om de är cirka en tusenlapp billigare. Jag kanske inte bara pratar för mig själv när jag säger att man blivit en typisk märkesnörd som bara ska ha det som är äkta? Stövlarna till höger är av märket The Urban Project, och är absolut ingen billig kopia för det! Hur resonerar ni kring dessa två stövlar? Är det någon som har samma dilemma? Tell me!
 
Vill ha! | |
#1 - - lilleilleskutt:

Efter att precis ha inhandlat mitt tredje par primeboots, så skulle jag ähehe, helt klart valt primeboots före Urban! Dock har jag inte de höga stövlarna, utan bara två par låga med stjärnor och ett par mellan. Så kan tyvärr inte uttala mig om stövlarnas bekvämlighet. Är det höga stövlar du har tänkt att inhandla? Såklart är det viktigt att de sitter bekvämt!

Men jag tror att det finns olika modeller inom primeboots, även på de höga stövlarna? Vissa har ju t.ex stålhetta där framme, och andra inte. Så du kanske ska prova nån mer variant? ^^ Mina primes är ganska hårda, med de har töjt sig lite också eftersom.




Svar: Jag hade i så fall tänkt mig ett par höga, med silvrig dragkedja. Jag har provat ett par i butik, och expediten var tyvärr lika förvirrad som jag vad gällde modellerna, hehe..

Jag hade i så fall tänkt beställa från Footway (har studentrabatt, haha), och där finns två höga med silvrig dragkedja. Ett par som är lite grövre vid foten, någon cm högre och någon cm bredare i skaftet. Sen finns det ännu ett par som är lite nättare, och någon cm kortare och smalare, det är i så fall de jag tänkt mig. Känns riskabelt att beställa så dyra skor, och efter att jag provat de är jag så tveksam. Att de kunde vara så hårda! Samtidigt som The Urban Projects stövlar finns i stan, lätta att få tag på, plus billigare. Jag har världens samvetskval, jag vill gynna stan så mycket det går. Alla butiker stänger ner här. :(

Så coolt att du har tre (!) par, snåla jag vågar inte ens köpa ett.. :D Du funderar inte på att börja blogga igen, förresten? :)
Kram!
Rebecca

Upp